چگونه دیابت را کنترل کنیم؟ بهترین رژیم برای دیابتی ها | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

چگونه دیابت را کنترل کنیم؟ بهترین رژیم برای دیابتی ها | پزشکی


خاصیت ها بالقوه دارا بودن یک رژیم خوراکی گیاهی یک بار دیگر اثبات شد! یک مقاله جدید نتیجه‌ گیری می ‌کند که برای مردم مبتلا به دیابت، کم شدن استفاده محصولات حیوانی، کنترل گلوکز را خوب شدن می ‌قسمتد و افزون بر آن روند از دست دادن وزن را زیاد شدن می ‌دهد.

در سال های اخیر رژیم خوراکی گیاه خواری و وگانیسم به طور پیوسته از حاشیه به یک جریان اصلی منتقل شده اند و ارزش زیادتری نمایان کرده اند. با توجه به اینکه از این رژیم به عنوان یک گزینه سالم عمل می ‌کنند، به دید می‌ رسد که محققان به شواهدی در مورد مصرف رژیم خوراکی مبتنی بر گیاه در هر هفته اضافه می ‌کنند.

مطالعه اخیر برای تحقیق اثرات کم شدن استفاده گوشت، اثر آن بر مردم مبتلا به دیابت را مورد تحقیق قرار داد.

به طور ویژه، دانشمندان می‌ خواستند بدانند که آیا کم شدن استفاده مواد خوراکی بر روی حیوانات می ‌تواند به خوب شدن کنترل گلوکز و تندرستی کلی یاری کند. برای تحقیق این موضوع ، آن‌ ها داده ‌ها را از مطالعات موجود ترکیب و تجزیه و تحلیل کردند.

دیابت: فیزیکی و ذهنی

دیابت احتیاجی به معرفی ندارد. در ایالات متحده، محدوده ۹.۴ درصد از جمعیت را تحت اثر قرار می دهد، و تقریبا ۱۵ درصد از مردم بزرگسال در بعضی از ایالت ها مبتلا به دیابت هستند.

این امحل وجود دارد که اثر منفی دیابت گونه ۲ را با تغییرات دارو و روش زندگیمناسب کنیم، اما بدون کنترل خوب، امکان پذیر است عواقب جدی به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، دیابت ریسک مریضی ‌های قلبی عروقی، نفروپاتی (ضرر کلیه) و از دست دادن بینایی را زیاد شدن می ‌دهد.

افزون بر اثر فیزیکی دیابت، این مریضی می ‌تواند تاثیرات روان‌ شناختی اساسی نیز داشته باشد. مردم مبتلا به دیابت اکثر سطوح پایین ‌تر تندرستی روانی را گزارش می‌ دهند. ریسک افسردگی بین مردم مبتلا به دیابت گونه ۲ تقریبا دو برابر زیادتر از مقدار جمعیت عمومی است.

“جنبه‌ های روان شناختی دیابت می ‌تواند یک مارپیچ منفی ایجاد کند چون افسردگی سبب می ‌شود که مردم سخت تر خوراکی ی سالم میل کنند ، ورزش را از برنامه خود خارج کنند و در استفاده منظم داروهای خود گرفتار مسئله شوند. این منجر به استرس می‌ شود که می ‌تواند خود افسردگی را بدتر کند.”

با توجه به این یافته ها، نویسندگان به تحقیقات موجود در مورد چگونگی اثر رژیم خوراکی بر تندرستی روان در این مردم پرداخته اند.

رژیم خوراکی گیاهی

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد میل کردن میزان بیشتری از گوشت قرمز ریسک دچار به دیابت گونه ۲ را زیاد شدن می دهد. به طور مشابه، تحقیقات نشان داده است که رژیم خوراکی پربار از سبزیجات، میوه ها، آجیل ها و دانه ها، و میزان کم محصولات حیوانی قادراست ریسک دچار به این مریضی را کم شدن دهد.

بنابراین، کارشناسان اکنون رژیم خوراکی گیاهی را به عنوان مناسبترین گزینه برای پیش‌گیری و کنترل دیابت در دید می ‌گیرند.

در سال ۲۰۱۸، انجمن آمریکایی غدد و دانشکده غدد آمریکا دستورالعمل جدیدی را منتشر کردند. آن ها نوشته اند که مردم مبتلا به دیابت ” بایست برای کسب و حفظ وزن بهینه از طریق یک برنامه خوراکی مبتنی بر گیاه تلاش کنند.”

اگرچه رابطه بین رژیم خوراکی گیاهی و اثر فیزیکی دیابت مستند شده است، اما مطالعات کمتری تاثیرات روان‌ شناختی این رژیم خوراکی را ثبت می‌ کنند.

برای رسیدن به این هدف، پژوهشگران یک تحقیق انجام دادند. در مجموع، آن‌ ها ۱۱ آزمایش کنترل تصادفی وابسته با مجموع ۴۳۳ شرکت ‌کننده انجام دادند. نتایج آنالیز و تجزیه و تحلیل آن ها به تازگی در مجله BMJ منتشر شده است.

همینطور بخوانید: خاصیت ها رژیم گیاه خواری

خاصیت ها میل کردن کمتر محصولات حیوانی

این تجزیه و تحلیل نشان داد که مردمی که رژیم خوراکی گیاهی دارند و یا وگان هستند، پیشرفت‌ های چشمگیری در تندرستی جسمی و روانی خود تجربه کردند. مردمی که نشانه ها افسردگی داشتند نیز به بهبودهایی ذکر کرده ‌اند.

به طور ویژه، نوروپاتی مربوط به دیابت در گروه‌ های مبتنی بر گیاه زیادتر از دیگر گروه‌ های تجربی دیگر خوب شدن یافته‌ است. همینطور میزان قند خون ناشتا به شدت کم شدن یافت، که علامت ای از خوب شدن کنترل قند است.

به طور مشابه، میزان HbA1c – نشانگر میانگین قند خون در طی هفته ها یا ماه های اخیر – نیز برای این مردم کم شدن یافته است.

کم شدن وزن در شرکت کنندگانی که استفاده محصولات حیوانی را کم شدن داده بودند، خوب شدن یافت؛ در واقع، آن‌ ها تقریبا دو برابر وزن خود را از این طریق از دست دادند. افزون بر این ، مقدار چربی در خون به شتاب در گروه‌ هایی که رژیم خوراکی گیاهی داشتند، کم شدن یافت.

چربی خون و اضافه وزن هر دو فاکتور ریسک مریضی ‌های قلبی و عروقی هستند، درنتیجه این یک یافته باارزش است. نویسندگان نتیجه می ‌گیرند:

“رژیم خوراکی گیاهی همراه با مداخلات آموزشی می ‌تواند به طور قابل ‌توجهی تندرستی روانی، کیفیت زندگی، سطوح HbA1c ، وزن و بنابراین مدیریت دیابت را خوب شدن قسمتد.”

در شش مورد از مطالعاتی که پژوهشگران مورد تحلیل قرار دادند، مردمی که رژیم خوراکی گیاهی و وگان را دنبال کرده بودند، توانستند استفاده داروی دیابت یا فشار خون شان را متوقف کرده و یا کم شدن دهند.

این یافته ‌ها، ادعاهای قبلی مزایای فیزیکی رژیم خوراکی گیاهی را تایید می‌ کنند. با این حال، زمانی نوبت به فاکتور های روان‌ شناختی می رسد، شواهد انباشته تا به امروز تا محدودهی اندک است. همان طور که نویسندگان می ‌گویند، “مطالعات شامل اندازه ‌های نمونه کوچک بودند و کار زیادتری ضروری خواهد بود.”

تحقیقات نشان داده‌ اند که ممحدوده کردن استفاده گوشت می ‌تواند ریسک دچار به دیابت گونه ۲ را کم شدن داده و به مردم مبتلا به دیابت کنترل زیادتری بر مقدار قند خون خود بدهد. هم اکنون، به دید می ‌رسد که این موضوع بتواند به جنبه ‌های روان شناختی این مریضی نیز یاری کند.

حرکت به سوی رژیم خوراکی گیاهی، یک مداخله ساده و مقرون ‌به ‌صرفه است. با توجه به اثر قابل‌ توجه رژیم خوراکی گیاهی بر تندرستی فیزیکی و عاطفی مردم مبتلا به دیابت این یک مداخله با اهمیت است.